Shure Beta 91A
Mikrofon för bastrumma med mycket starkt botten och maximal gain före feedback på grund av dess halvkardioida polära mönster. Den har två voicade lägen för att maximera attack och klarhet.
Shure Beta 91A
Mikrofon för bastrumma med mycket starkt botten och maximal gain före feedback på grund av dess halvkardioida polära mönster. Den har två voicade lägen för att maximera attack och klarhet.
Vad är Beta 91A bäst lämpad för?
Den primära användningen av Beta 91A är bastrummor men kan också användas för andra lågfrekventa applikationer inklusive piano.
Vad är egenskaperna hos Beta 91A?
Beta 91A är en halv cardioid kondensatormikrofon. Du kan förvänta dig en stark low end- respons eftersom den är speciellt skräddarsydd för basfrekvenser och ger en fantastisk attack och punch i studiokvalitet även vid extremt höga ljudtrycksnivåer (SPL).
Vad är skillnaden mellan Beta 91A och Beta 91?
Beta 91A har en ny och uppdaterad mikrofonkapsel. Den nya kapseln kommer att resultera i ett mer naturligt högfrekvenssvar än Beta 91.
- Halvkardioid polärt mönster för maximal gain-före-feedback och avvisande av off-axis ljud
- Precisionskonstruerad lågprofilsdesign med integrerad förförstärkare och XLR-kontakt för att maximera inställningseffektiviteten och samtidigt minimera scentrassel
- Frekvensrespons skräddarsydd för bastrumma/lågfrekvensapplikationer med ett brett dynamiskt område för användning i höga SPL miljöer
- Tvåläges konturomkopplare för att maximera attack och klarhet beroende på applikation – välj ”flat” för naturligt ljud eller "low-mid scoop" för en stark lågfrekvent "punch" med mycket hög frekvens attack
- Kräver ingen extern montering
Finns det några andra Shure mikrofoner för bastrummor?
Beta 52A är en superkardioid mikrofon och även den väl lämpad för att bastrummor. Beta 52A är till och med ännu mer prisvärd
Specifikationer
Cartridge Type | Electret Condenser |
Polar Pattern | Half-cardioid (cardioid in hemisphere above mounting surface) |
Frequency Response | 20 to 20,000 Hz |
Output Impedance @ 1 kHz |
146 Ω |
Sensitivity open circuit voltage, @ 1 kHz, typical |
–48.5 dBV/Pa[1] (3.8 mV) |
Maximum SPL 1 kHz at 1% THD[2] |
2500 Ω load 155 dB 1000 Ω load 151 dB |
Signal-to-Noise Ratio[3] | 64.5 dB |
Dynamic Range @ 1 kHz |
2500 Ω load 125.5 dB 1000 Ω load 121.5 dB |
Clipping Level 20 Hz to 20 kHz, 1% THD |
2500 Ω load 12.5 dBV 1000 Ω load 7.5 dBV |
Self Noise equivalent SPL, A-weighted, typical |
29.5 dB SPL-A |
Common Mode Rejection 20 Hz to 200 kHz |
≥55 dB |
Frequency Contour Switch | 7 dB of attenuation centered at 400 kHz |
Connector | Three-pin professional audio (XLR), male, balanced |
Polarity | Positive pressure on diaphragm produces positive voltage on pin 2 with respect to pin 3 |
Power Requirements | 11–52 V DC[4] phantom power (IEC-61938), 5.4 mA |
Net Weight | 470 g (16.6 oz.) |